فناوری‌های بهینه‌سازی عملکرد در حافظه‌های SSD‌
1404/06/13

فناوری‌های بهینه‌سازی عملکرد در حافظه‌های SSD‌

  • علاقه مندی: 0
  • بازدید: 1

<p>حافظه‌های SSD بسیار سریعتر از هارد دیسک‌های مغناطیسی هستند ولی داشتن این مزیت بدون هزینه نیست و آنها را مستعد مشکلاتی می‌کند. از جمله این مشکلات، عمر محدودتر کالا با افزایش نوشتن روی حافظه است. علیرغم محدودیت‌ها، فناوری‌هایی در خدمت SSD ها قرار گرفته که نه تنها باعث حفظ سرعت در بلندمدت می‌شود بلکه عمر مفید آنها را نیز افزایش می‌دهد.</p><p><br></p><p><strong>چند مورد از فناوری‌های بهینه‌سازی عملکرد SSD </strong></p><p>TRIM</p><p>ITGC (Idle Time Garbage Collection)</p><p>HMB (Host Memory Buffer)</p><p>S.M.A.R.T (Self-Monitoring, Analysis, and Reporting Technology)</p><p><br></p><p><strong>TRIM</strong></p><p>وقتی شما فایلی را از روی سیستم عامل حذف می‌کنید در واقع تنها آن را از لیست فایل‌ها کنار می‌گذارید و سیستم فکر می‌کند که آن فضا هنوز اشغال است. با استفاده از فناوری TRIM سیستم عامل به SSD اطلاع می‌دهد کدام بخش‌های حافظه آزاد هستند. از همین رو SSD بخش‌های آزاد را پاکسازی کرده و آماده نوشتن داده‌های جدید می‌شود. این فناوری باعث افزایش سرعت نوشتن داده‌ها، عملکرد پایدارتر در طول زمان و افزایش عمر مفید حافظه خواهد شد.</p><p><br></p><p><strong>ITGC (Idle Time Garbage Collection)</strong></p><p>SSD ها داده‌ها را در بلوک‌هایی ذخیره می‌کنند که گاهی شامل بخش‌های حذف شده هستند. فناوری ITGC در زمان‌های بیکار حافظه، این بخش‌های حذف شده را جمع‌آوری کرده و فضاهای خالی جدیدی برای نوشتن فراهم کرده و عملکرد پایدار و سریعتری را برای حافظه‌ی SSD به ارمغان می‌آورد.</p><p><br></p><p><strong>HMB (Host Memory Buffer)</strong></p><p>برخی SSD های پرچمدار، دارای حافظه‌ی رم اختصاصی (DRAM) بر روی برد خود هستند که مکانی برای ذخیره‌ی اطلاعات موقت با سرعت بالا است. با استفاده از فناوری HMB حافظه‌هایی که فاقد رم اختصاصی روی برد خود هستند می‌توانند بخشی از رم سیستم میزبان را به عنوان ذخیره‌ساز موقت استفاده کنند. این ویژگی باعث می‌شود که حافظه‌های سطح ورود و میان‌رده بتوانند بدون افزایش قیمت، عملکرد نسبتا مشابهی را در این مورد ارائه داده و سرعت بالاتری را تجربه کنند.</p><p><br></p><p><strong>S.M.A.R.T (Self-Monitoring, Analysis, and Reporting Technology)</strong></p><p>یک سیستم پایش، آنالیز و گزارش‌دهی خودکار در اس اس دی است که دائما وضعیت قطعات داخلی مثل دما، دفعات روشن و خاموش شدن، داده‌های IO و برخی متغیرهای دیگر را بررسی می‌کند. این سیستم می‌تواند بلوک‌های معیوب حافظه را قبل از خرابی، شناسایی کرده و گزارش دهد. همچنین این تکنولوژی با پیشبینی خرابی حافظه، امکان بکاپ‌گیری و محافظت از اطلاعات را فراهم می‌کند. در نهایت باید دقت داشته باشید که این سیستم شبیه چراغهای هشدار داشبورد اتومبیل عمل می‌کند، یعنی هشدار می‌دهد ولی خودش نمی‌تواند مشکل بوجود آمده را برطرف کند.</p><p><br></p>

راهنمای مقاومت در مقابل شوک و لرزش
1404/06/13

راهنمای مقاومت در مقابل شوک و لرزش

  • علاقه مندی: 0
  • بازدید: 0

<p><strong>تعریف‌ها </strong></p><p>شوک، یک تغییر ناگهانی و کوتاه‌مدت در شتاب یا نیرو است که می‌تواند باعث آسیب مکانیکی یا الکتریکی شود و معمولا توسط ضربه، افتادن یا انفجار ایجاد می‌شود. </p><p>لرزش (Vibration)، حرکت نوسانی یا تکراری یک جسم حول نقطه‌ی تعادل است که می‌تواند پیوسته باشد و معمولا توسط شرایط مختلف محیطی یا حمل و نقل ایجاد می‌شود. </p><p><br></p><p><strong>اهمیت </strong></p><p>اهمیت این دو موضوع در محصولات الکترونیک به جهت جلوگیری از شکست مکانیکی قطعات حساس و حفظ عملکرد پایدار در شرایط مختلف محیطی و حمل و نقل است.</p><p><br></p><p><strong>واحد سنجش </strong></p><p>واحد سنجش شوک، شتاب گرانش زمین (9.81 متر بر مجذور ثانیه) که با حرف g نمایش داده می‌شود. به عنوان مثال، 30g یعنی 30 برابر شتاب گرانش زمین. به علاوه، طول زمان وقوع شوک با واحد میلی ثانیه (ms) سنجیده می‌شود.</p><p>میزان لرزش (Vibration) با سه ویژگی فرکانس یا تعداد نوسان در ثانیه (هرتز)، میزان جابجایی از نقطه‌ی تعادل (میکرومتر یا میلی‌متر) و میانگین موثر شدت لرزش (متر بر مجذور ثانیه یا شتاب گرانش زمین) سنجیده می‌شود.</p><p><br></p><p>معمولا برای سنجش مقاومت تجهیزات الکترونیکی نسبت به شوک و لرزش از دستگاه مخصوص تست استفاده می‌شود و حتی گاهی شرایط محیطی و حمل و نقل شبیه‌سازی می‌شود. راههای گوناگونی برای ایمن کردن کالا نسبت به شوک و لرزش وجود دارد که به ویژه هنگامی که کالا در جعبه قرار دارد و حمل و نقل می‌شود اهمیت دارد. از جمله‌ی این راهها استفاده از دمپر یا پد ضد لرزش، اتصالات مکانیکی محکم، لحیم باکیفیت، پشتیبانی مکانیکی برد و بسته‌بندی ایمن می‌باشد.</p><p><br></p><p>در نهایت، باید بدانید که شوک و لرزش می‌تواند در شرایط حمل و نقل نامساعد کالا و حتی هنگام نصب رخ دهد و باعث کاهش عمر مفید کالا یا خرابی زودهنگام آن شود. در نتیجه، همواره کالاهای خود را به شرکت‌های حمل و نقل مطمئن بسپارید و هنگام نصب کالا نهایت دقت را به کار بگیرید.</p><p><br></p>

راهنمای استاندارد RoHS
1404/06/12

راهنمای استاندارد RoHS

  • علاقه مندی: 0
  • بازدید: 0

<p>استاندارد RoHS مخفف Restriction of Hazardous Substances به معنی محدودیت استفاده از مواد خطرناک است. این استاندارد توسط اتحادیه‌ی اروپا تدوین شده تا استفاده از برخی مواد شیمیایی و فلزات سنگین در تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی محدود شود. </p><p><br></p><p><strong>تاریخچه‌ی کوتاه </strong></p><ul><li>انتشار دستورالعمل اولیه در سال 2003 </li><li>انتشار نسخه‌ی دوم استاندارد در سال 2011 </li><li>انتشار نسخه‌ی سوم استاندارد و افزودن 4 ماده‌ی ممنوعه‌ی جدید در سال 2019 </li></ul><p><br></p><p><strong>هدف اصلی استاندارد RoHS </strong></p><ul><li>حفاظت از سلامت انسان </li><li>جلوگیری از آلودگی محیط زیست </li><li>تسهیل بازیافت ایمن محصولات </li></ul><p><br></p><p><strong>مواد ممنوع یا محدود شده</strong></p><ul><li>سرب</li><li>جیوه</li><li>کادمیوم</li><li>کروم شش ظرفیتی</li><li>بی فنیل‌های پلی برومینه</li><li>دی فنیل اترهای پلی برومینه</li><li>بیس (2-اتیل هگزیل) فتالات</li><li>بنزیل بوتیل فتالات</li><li>دی بوتیل فتالات</li><li>دی ایزوبوتیل فتالات</li></ul><p><br></p><p>همه‌ی تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی که در اتحادیه‌ی اروپا عرضه می‌شوند باید با استاندارد RoHS انطباق داشته باشند. این تجهیزات شامل قطعات، کابل‌ها و لوازم جانبی مرتبط، لوازم خانگی، کامپیوتر، موبایل، ابزار برقی و ... می‌شود. انطباق با این استاندارد با آزمایش‌های دقیق و مختلف انجام می‌شود. در نهایت می‌توان گفت مزیت اصلی کسب استاندارد RoHS دسترسی به بازار بزرگ اروپا است.</p><p><br></p>

راهنمای سرعت حافظه‌های SSD
1404/06/10

راهنمای سرعت حافظه‌های SSD

  • علاقه مندی: 0
  • بازدید: 0

<p>انواع سرعت در حافظه‌های SSD به چهار دسته‌ی سرعت ترتیبی، سرعت تصادفی، سرعت انتقال درگاه و سرعت انتقال داده‌ی موثر تقسیم می‌شوند. در این راهنما با هرکدام از این سرعت‌ها به زبان ساده آشنا می‌شوید. </p><p><br></p><p>سرعت ترتیبی (Sequential Speed) سرعت خواندن یا نوشتن داده‌ها به صورت پشت‌سرهم و پیوسته است. این سرعت برای جابجایی فایل‌های حجیم مثل فیلم‌ها، آرشیو و بک‌آپ کاربرد دارد و واحد آن مگابایت بر ثانیه یا گیگابایت بر ثانیه می‌باشد. به عنوان مثال اگر سرعت ترتیبی نوشتن یک حافظه‌ی اس اس دی 3000 مگابایت بر ثانیه باشد یک فایل حجیم 9 گیگابایتی را در زمان تقریبی 3 ثانیه روی خود می‌نویسد. </p><p><br></p><p>سرعت تصادفی (Random Speed) سرعت خواندن یا نوشتن داده‌های کوچک و پراکنده در نقاط مختلف حافظه است. این سرعت برای اجرای سیستم عامل و باز کردن برنامه‌ها کاربرد دارد و به طور کلی در استفاده‌ی روزمره بیشتر به چشم می‌آید. واحد این سرعت، عملیات ورودی/خروجی بر ثانیه (IOPS) است و نشان می‌دهد که حافظه‌ی مورد نظر در یک ثانیه چند بلوک داده را می‌تواند بخواند یا بنویسد.</p><p><br></p><p>حافظه‌ها معمولا از طریق درگاههای مختلفی با سیستم در ارتباط هستند. از جمله‌ی آنها درگاه SATA، درگاه USB و درگاه PCIe می‌باشد. حداکثر پهنای باندی که اجازه‌ی عبور از درگاه را دارد سرعت انتقال درگاه (Interface Transfer Rate) را تعیین می‌کند. به عنوان مثال اگر سرعت انتقال درگاهی 8 گیگابایت بر ثانیه باشد حداکثر مقدار داده‌ای که در هر ثانیه اجازه‌ی عبور از آن را دارد 8 گیگابایت خواهد بود.</p><p><br></p><p>در نهایت، سرعت انتقال داده‌ی موثر (Effective Data Rate) سرعت واقعی است که با در نظر گرفتن سربارها، نوع فایل‌ها و شرایط کاری تجربه می‌شود و همواره پایین‌تر از سرعت تبلیغاتی کالا می‌باشد.</p><p><br></p>

ظرفیت دسیمال، باینری و تفاوت آنها
1404/06/10

ظرفیت دسیمال، باینری و تفاوت آنها

  • علاقه مندی: 0
  • بازدید: 0

<p>یکی از مهمترین موضوعات مطرح در حوزه‌ی کامپیوتینگ (پردازش محور) ظرفیت حافظه‌های موقت و دائمی است. این ظرفیت‌ها معمولا با واحدهای کیلوبایت، مگابایت، گیگابایت، ترابایت و ... سنجیده می‌شوند. گاهی نحوه‌ی محاسبه‌ی این واحدها کاربر نهایی را دچار سردرگمی می‌کند؛ برای مثال، کاربری، یک حافظه‌ی اس اس دی 1 ترابایتی خریداری کرده ولی سیستم عامل ظرفیت این حافظه را کمتر از 1 ترابایت نشان می‌دهد. در این راهنما دلیل این تفاوت ذکر خواهد شد. </p><p><br></p><p>مبنای تمامی پردازش‌هایی که توسط محصولات حوزه‌ی کامپیوتینگ انجام می‌شود اعداد باینری هستند که تنها از ارقام 0 و 1 تشکیل شده‌اند. کاربران نهایی در طول زندگی با اعداد دسیمال (مبنای 10) سروکار داشته‌اند و به همین علت، اعداد باینری برای آنها گیج‌کننده است. شرکت‌های تولید‌کننده‌ی محصولات حوزه‌ی کامپیوتینگ تمایل دارند ظرفیت حافظه‌های تولیدی خود را بر مبنای دسیمال اعلام کنند تا این اعداد بزرگتر به نظر برسند در صورتی که سیستم عامل‌های مختلف، این اعداد را معمولا بر مبنای باینری اعلام می‌کنند تا دقت بالاتری داشته باشند.</p><p><br></p><p>در سیستم دسیمال، از مضرب‌های 10 برای ظرفیت اعلامی استفاده می‌شود که به شکل زیر است:</p><p>1 کیلوبایت = 1000 بایت</p><p>1 مگابایت = 1000 کیلوبایت = 1 میلیون بایت</p><p>1 گیگابایت = 1000 مگابایت = 1 میلیون کیلوبایت = 1 میلیارد بایت</p><p>1 ترابایت = 1000 گیگابایت = 1 میلیون مگابایت = 1 میلیارد کیلوبایت = 1 تریلیون بایت</p><p><br></p><p>در سیستم باینری از مضرب‌های 2 برای ظرفیت اعلامی استفاده می‌شود که به شکل زیر است:</p><p>1 کیلوبایت = 1024 بایت (2 به توان 10)</p><p>1 مگابایت = 1024 کیلوبایت = 1024 به توان 2 بایت</p><p>1 گیگابایت = 1024 مگابایت = 1024 به توان 2 کیلوبایت = 1024 به توان 3 بایت</p><p>1 ترابایت = 1024 گیگابایت = 1024 به توان 2 مگابایت = 1024 به توان 3 کیلوبایت = 1024 به توان 4 بایت</p><p><br></p><p>نامگذاری قراردادی برای ظرفیت‌های باینری، کیبی‌بایت (KiB به جای KB)، مبی‌بایت (MiB به جای MB)، گیبی‌بایت (GiB به جای GB) و تبی‌بایت (TiB به جای TB) می‌باشد.</p><p><br></p><p>یک راه‌حل ساده برای تبدیل بین این دو مضرب، استفاده از عدد 1.07374 است. برای تبدیل مضرب 10 به 2 (دسیمال به باینری) کافی است عدد دسیمال را بر 1.07374 تقسیم کنید و برای تبدیل مضرب 2 به 10 (باینری به دسیمال) می‌توانید عدد مورد نظر را در 1.07374 ضرب کنید. به عنوان مثال اگر حافظه‌ی اس اس دی خریداری کردید که ظرفیت تجاری اعلام شده‌ی آن 1 ترابایت یعنی 1000 گیگابایت بود با تقسیم بر عدد 1.07374 به 931 می‌رسیم؛ در واقع، ظرفیت واقعی این ‌SSD در سیستم عامل، 931 گیبی‌بایت نمایش داده می‌شود.</p><p><br></p>

کلاینت، سرور و تفاوت‌های آنها
1404/06/09

کلاینت، سرور و تفاوت‌های آنها

  • علاقه مندی: 0
  • بازدید: 2

<p>کلاینت (سرویس گیرنده) نرم‌افزار یا سخت‌افزاری است که درخواست دسترسی به داده یا سرویس را به سرور ارسال می‌کند. این سیستم‌ها معمولا رابط کاربری گرافیکی دارند و برای تعامل مستقیم با کاربران طراحی شده‌اند. نمونه‌هایی از عملیات رایج کلاینت‌ها: </p><ul><li>ارسال درخواست HTTP برای دریافت صفحات وب </li><li>اجرای نرم‌افزارهای ایمیل جهت خواندن و نوشتن پیام </li><li>برقراری ارتباط با دیتابیس از طریق رابط کاربری </li><li>ویرایش عکس با استفاده از نرم‌افزار تخصصی </li><li>اجرای بازیهای کامپیوتری </li></ul><p><br></p><p>سرور (سرویس دهنده) نرم‌افزار یا سخت‌افزاری است که به درخواست‌های کلاینت پاسخ می‌دهد و منابع مشترک را در شبکه فراهم می‌کند. این سیستم‌ها معمولاً بدون رابط کاربری گرافیکی کار می‌کنند و بار پردازشی و نگهداری اطلاعات را بر عهده دارند. نمونه‌هایی از عملیات رایج سرورها:</p><ul><li>پاسخ به درخواست‌های وب و ارسال صفحات HTML</li><li>ذخیره و مدیریت داده‌ها در پایگاه‌ داده</li><li>اجرای پردازش‌های سنگین مثل رندر ویدئو یا محاسبات علمی</li><li>اجرای بازیهای سنگین کامپیوتری و استریم آنها به کلاینت‌ها (Cloud Gaming)</li></ul><p><br></p><p>سیستم‌های کلاینت و سرور تفاوت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری زیادی دارند. پردازنده‌ی سیستم‌های کلاینت معمولا تعداد هسته‌های متوسطی دارد و فرکانس‌های خیلی بالایی ارائه نمی‌دهد؛ از سوی دیگر تعداد هسته‌ها و فرکانس اجرایی پردازنده‌های سرور بسیار بالا است. مقدار رم یا حافظه‌ی موقت در سیستم‌های سرور بسیار بالاتر از سیستم‌های کلاینت است. علاوه بر آن تجهیزات ذخیره‌سازی سیستم‌های سرور بسیار پیچیده‌تر و با ظرفیت‌های بسیار بالا ارائه می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم سرورها پتانسیل افزایش مقیاس سخت‌افزاری آنهاست؛ برای مثال این سیستم‌ها دارای چندین کارت شبکه‌ی پرسرعت هستند. از نظر نرم‌افزاری، سرویس گیرنده‌ها با سیستم عامل‌های ساده‌تر ویندوز، لینوکس یا مک کار می‌کنند و سرویس دهنده‌‌ها با سیستم عامل‌های پیچیده‌تر ویندوز، لینوکس یا حتی بی اس دی کار می‌کنند. مهمتر از همه اینکه سرویس گیرنده‌ها تنها در زمان نیاز روشن می‌شوند ولی سرویس دهنده‌ها باید به صورت 24 ساعته کار کنند و به کاربران خدمت برسانند.</p><p><br></p><p>در نهایت، با وجود اینکه می‌توان از سیستم‌های کلاینت به عنوان سرور و از سرورها به عنوان کلاینت استفاده کرد ولی اینکار به صرفه نیست و مدیریت و نگهداری این تجهیزات را مشکل می‌کند.</p><p><br></p>

سطح‌بندی کالاهای حوزه‌ی کامپیوتینگ
1404/06/09

سطح‌بندی کالاهای حوزه‌ی کامپیوتینگ

  • علاقه مندی: 0
  • بازدید: 0

<p>کالاهای حوزه‌ی کامپیوتینگ (پردازش محور) مثل کامپیوتر دسکتاپ، لپتاپ، موبایل، قطعات کامپیوتر و ... معمولا در سه گروه سطح‌بندی می‌شوند. این سه گروه عبارتند از: </p><ul><li>سطح ورود (Entry-Level) </li><li>میان‌رده (Mid-Range) </li><li>پرچمدار (Flagship) </li></ul><p><br></p><p>در این راهنما به بررسی ویژگی‌های هرکدام از این سطوح و انتخاب آنها می‌پردازیم. </p><p><br></p><p>تقسیم‌بندی کالاهای حوزه‌ی کامپیوتینگ به سطوح سه‌گانه معمولا براساس 7 معیار اصلی صورت می‌گیرد. این معیارها عبارتند از: </p><p>1. قیمت (محدوده‌ی هزینه‌ای که کاربر مایل به پرداخت آن است) </p><p>2. قدرت پردازش و حافظه (عملکرد پردازنده‌ی مرکزی، حافظه‌ی رم، حافظه‌ی دائمی و ...) </p><p>3. کیفیت ساخت و دوام (عمر مفید کالا، مواد بکاررفته و مقاومت در برابر شرایط مختلف محیطی) </p><p>4. خدمات پشتیبانی و امکانات نرم‌افزاری (مدت و نوع گارانتی، نرم‌افزار اختصاصی و مدیریت کالا)</p><p>5. بروز بودن فناوری‌های مورد استفاده در کالا</p><p>6. وجود ویژگی‌های متمایز در کالا</p><p>7. پتانسیل ارتقای کالا</p><p><br></p><p>کالاهای سطح ورود معمولا به نسبت فناوری و کارایی ارائه شده، قیمت بسیار اقتصادی دارند و سطح عملکرد پایه را به خوبی ارائه می‌دهند. این کالاها بسته به جدید یا قدیمی بودن، قدرت پردازش متفاوتی ارائه می‌دهند. قاعده‌ی کلی این است که کالای سطح ورود جدیدتر به کالای قدیمی میان‌رده یا حتی گاهی پرچمدار ارجحیت دارد. در ساخت کالاهای سطح ورود حساسیتی نسبت به نوع مواد بکاررفته و مقاومت آنها وجود ندارد زیرا هدف اصلی این کالاها این است که فناوری روز را برای همه‌ی کاربران در دسترس قرار دهند. کالاهای سطح ورود، خدمات پشتیبانی و امکانات نرم‌افزاری حداقلی دارند. همچنین ممکن است از فناوری‌های بروز بهره ببرند ولی تمام پتانسیل آن فناوری را ارائه نمی‌دهند. در نهایت، این کالاها فاقد ویژگی‌های متمایز هستند و پتانسیل ارتقای محدودی دارند. بازار هدف کالاهای سطح ورود کاربرانی هستند که مشتاق استفاده از فناوری‌های روز هستند ولی بودجه‌ی محدودی دارند و نسبت به ویژگی‌های اضافه بر وظیفه‌ی کالا حساس نیستند.</p><p><br></p><p>کالاهای میان‌رده تعادل مناسبی بین قیمت و قدرت پردازش برقرار می‌کنند. کیفیت ساخت و دوام خوبی دارند ولی از استفاده‌ی مواد اولیه‌‌ی گرانقیمت در آنها اجتناب می‌شود. این کالاها معمولا خدمات پشتیبانی و امکانات نرم‌افزاری خوبی ارائه می‌دهند که اکثر نیازهای کاربران را برآورده می‌کند. در این کالاها از فناوری‌های بروز استفاده شده ولی حساسیتی نسبت به آخرین مطالعات و تحقیقات انجام شده وجود ندارد. در نهایت، کالاهای میان‌رده ویژگی‌های متمایزی ندارند و معمولا پتانسیل ارتقای آنها محدود است. بازار هدف کالاهای میان‌رده کاربرانی هستند که خواهان کیفیت بالا همراه با قیمت مناسب هستند و بزرگترین گروه کاربران کالاهای پردازش محور را تشکیل می‌دهند. این دسته از کاربران حتی بدون محدودیت بودجه ممکن است کالای میان‌رده را انتخاب کنند زیرا خرید کالای پرچمدار را منطقی نمی‌دانند.</p><p><br></p><p>کالاهای پرچمدار یا بالارده پای خود را تا آخر روی پدال قرار می‌دهند. بعضا قیمت‌های عجیبی دارند و قدرت پردازش آنها نهایت قابل ارائه توسط فناوری روز است. اکثر این کالاها کیفیت ساخت و دوام بسیار خوبی دارند و در مواد اولیه‌ی آنها هیچ محدودیتی وجود ندارد. خدمات پشتیبانی کالاهای پرچمدار معمولا کامل و مدت‌دار است و نرم‌افزارهای اختصاصی با بیشترین امکانات ممکن برای آنها وجود دارد. این کالاها حداقل یک ویژگی کاملا متمایز دارند که آنها را از کالاهای دیگر جدا می‌کند. در نهایت کالاهای پرچمدار پتانسیل ارتقای بالایی دارند یا برای مدت زمان بیشتری رقابت خود را با کالاهای جدیدتر حفظ می‌کنند.</p><p><br></p><p>برای جمع‌بندی، کاربران، سطح ورود کالا را برای برآورده کردن نیازهای روزمره‌ی خود خریداری می‌کنند و انتظاری بیش از آن ندارند. اجزای مورد استفاده در کالاهای سطح ورود معمولا از جنس پلاستیک ساخته می‌شوند و هزینه‌ها در پایینترین سطح ممکن نگهداری می‌شود. کاربران سطح میان‌رده انتخاب متنوع‌تری دارند و اجزای کالای انتخابی آنها معمولا ترکیبی است یعنی برای قسمت‌های حساس از فلز و برای قسمت‌های کم اهمیت از پلاستیک استفاده می‌شود. کاربران سطح پرچمدار محدودیتی از نظر بودجه و خواسته‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ندارند. جنس اجزای این کالاها معمولا از فلز، شیشه و مواد دیگری است که می‌تواند به عملکرد حداکثری آنها کمک کند.</p><p><br></p>